Nasz blog Co w trawie piszczy

Prezentacja to Twoja ogromna szansa, nie zmarnuj jej.

Prezentacja to ogromna szansa, to bardzo potężne narzędzie w Twoich rękach.   Jesteś jedynym mówcą, wszyscy słuchają Ciebie z zainteresowaniem… przynajmniej na początku. Celem prezentacji jest zmiana czyjegoś zdania. Jest to jedyny powód, na który warto poświęcić czas i środki. Jeżeli Twoim celem jest coś innego – może powinieneś rozważyć inny sposób komunikacji?

Read More

Silne i słabe strony prezentacji

Prezentacje nie są dobrym sposobem na przekazywanie dużej dawki informacji.  Stając przed koniecznością przygotowania prezentacji często wybieramy standardowe podejście. Poświęcamy mnóstwo czasu na jej przygotowanie. Zbieramy dane, tworzymy tabelki i zestawienia. Mozolnie formatujemy każdy slajd w Power Poincie. Efekt…? 

Read More

Prezentacja, która robi wrażenie.

Napisano już wiele książek na temat sposobów przygotowania dobrych prezentacji. Niemniej jeżeli miałbym polecić książkę osobie, która wkracza w świat prezentacji, byłaby to bez wątpienia książka Robin Williams „Prezentacja, która robi wrażenie. „ W bardzo przyjazny oraz obrazowy sposób autorka przedstawia najważniejsze założenia przygotowania dobrej prezentacji. Podaje mnóstwo przykładów dobrych praktyk oraz tych, których należy unikać jak…

Read More

„Sztuka rozpoczynania”

Autorem tej książki jest Guy Kawasaki. Od wielu lat dyrektor firmy venture capital. Książka jest zbiorem skutecznych i sprawdzonych porad dla osób, które zaczynają swój biznes. Jeden z rozdziałów tej książki jest poświęcony sztuce prezentowania. Guy Kawasaki uważa, że jest to jedna z kluczowych umiejętności w przypadku startupów. Zdobywanie środków nadal wymaga prezentacji swojego pomysłu…

Read More

10/ 20/ 30 – trzy zasady prezentacji

„Nigdy nie słyszałem o prezentacji, która byłaby za krótka” Guy Kawasaki – były pracownik Apple,  działający w branży venture capital. Wcielał się wielokrotnie w postać inwestora, któremu „młode wilki” prezentowały swoje pomysły w celu zdobycia finansowania. W swoich wywiadach oraz książce „Sztuka rozpoczynania” przedstawia trzy proste zasady dotyczące zawartości, czasu trwania oraz czcionki dobrej prezentacji. Poniższy…

Read More

Proste jest piękne … i skuteczne.

„Jeżeli nie potrafisz czegoś prosto wyjaśnić – to znaczy, że niewystarczająco to rozumiesz”. Albert Einstein. Niedawno dowiedziałem się o kampanii „Plain English”, która już od wielu lat stara się przekonać organizacje rządowe oraz korporacje do upraszczania swojego sposobu komunikacji. Informacja ta jest trochę odgrzewana, bo organizacja ta działa w UK ponad 30 lat, ale dla…

Read More

Używaj liczb w kontekście

 Kocham w ich programach umiejętność przedstawienia często bardzo skomplikowanych tematów w sposób, który zrozumiałby sześciolatek. Od najmłodszych lat uwielbiałem programy Discovery. Piękne ujęcia przyrody, egzotyczne miejsca, fantastyczna narracja. Bez względu czy odcinek jest poświęcony migracji zwierząt, pożarom lasów, czy akceleratorowi cząsteczek. Zawsze potrafią przedstawić skomplikowane dane w tak genialnie prosty i zrozumiały sposób.

Read More

Klient jest głupi!

„Głupi Klient niczego nie zrozumiał. A to przecież jest tak genialne rozwiązanie, tak fantastyczny produkt”. „Pół królestwa i rentę królewny” dla tego, kto nie słyszał tej wymówki w swojej firmie. Idealne wytłumaczenie niepowodzenia. Klient jest głupi  – każdy wie, więc nie wnikajmy w szczegóły prezentacji.

Read More