Ten „Pan” żył 300 lat przed naszą erą, niemniej jego techniki dotyczące retoryki są do dzisiaj aktualne. Poniżej znajdziesz pięć głównych etapów prowadzenia przekonywującej prezentacji. Jak sam się przekonasz, te etapy są bardzo często wykorzystywane również w codziennie emitowanych reklamach. Prosty i skuteczny sposób na przebieg prezentacji.

 

 

Krok 1.
twierdzenie, teza, krótkie zdanie, które wzbudzi zainteresowanie odbiorcy

Krok 2.
uświadomienie problemu, który należy rozwiązać lub pytania, na które należy znaleźć odpowiedź

Krok 3.
przedstawienie rozwiązania opisanego problemu

Krok 4.
uświadomienie odbiorcom bezpośrednich korzyści, które osiągną z proponowanego rozwiązania

Krok 5.
wezwanie odbiorców do działania

 

Brzmi znajomo? Może przypominasz sobie konkretną reklamę lub wystąpienie publiczne?

Jeżeli jeszcze nie wykorzystałeś tego schematu, to spróbuj przy najbliższej prezentacji – będziesz mile zaskoczony efektem.